سرمایه گذاری چیست؟
نوشته شده توسط : spudgene

سرمایه گذاری چیست؟

سرمایه گذاری به طور کلی عبارتست از تبدیل وجوه مالی به چند نوع دارایی که برای یک مدت خاصی در زمان آینده نگه داری می شود. سرمایه گذاری می تواند درجاتی مختلفی از ریسک را داشته باشد که از ریسک پذیری منطقی و حساب شده تا ریسک پذیری زیاد را شامل میگردد.

ثروت سرمایه گذاران مجموع درآمدهای فعلی و ارزش فعلی درآمد های آتی (ارزش فعلی و مفهوم بهره مرکب)، است. سرمایه گذاری در بخش های اقتصادی شرکت ها به معنای تامین سرمایه اولیه و یا افزایش سرمایه شرکت است تا به پیشرفت در کسب و کارشان نائل شوند، در علم اقتصاد یعنی خرید کالایی که هم اکنون فرد به آن نیاز ندارد اما در آینده احتمالا به آن نیاز پیدا خواهد کرد و برایش سودآور خواهد بود و در علم مالی بدین معناست که فرد یک دارایی را خریداری می کند تا در آینده با فروش به قیمت بالاتر به سود برسد.

انواع سرمایه گذاری
انواع سرمایه گذاری بسته به نوع آنها می تواند به دو قسمت مالی و واقعی تقسیم گردد، در دسته واقعی یک قسمت از وجه از وجه نقد یا ارزشی را میدهد تا یک دارایی واقعی را بدست بیاورد مانند خرید ملک، در دسته مالی، فرد با دادن ارزش، جریانی از وجه نقد را بدست می آورد ماندد سرمایه گذاری در اوراق بهادار، سهام عادی و …

به طور کلی در انواع سرمایه گذاری ها می توان به املاک و خرید و اجاره خانه، آپارتمان و زمین برای کسب درآمد، کالاهای فیزیکی از جمله خرید طلا، نقره، و جواهرات که قابلیت خرید و فروش مجدد را دارند، خرید سهام شرکت ها در بازار بورس اوراق بهاداربرای کسب درآمد و افزایش سرمایه بیشتر، اوراق بدهی که توسط دولت منتشر می شوند جهت تامین بودجه لازم برای شرکت ها، صدور سپرده های بانکی مدت دار که توسط بانک ها انجام میگیرد، انواع صندوق های سرمایه گذاری (سهام/مختلط/ETF/ درآمد ثابت) را اشاره کرد .

هدف از سرمایه گذاری
هدف از سرمایه گذاری افراد می تواند رشد و توسعه سرمایه شخصی و استفاده از منافع سرمایه گذاری در آینده باشد، در بررسی اهداف به طور کلی برخی از افراد در پی حفظ ارزش پول خود هستند و برخی در پی کسب سود قابل توجه می باشند همانند سفته بازارن، و افرادی هم دنبال فرصت های دیگر سرمایه گذاری هستند و می خواهند سبد سرمایه گذاری خود را متنوع کنند.

 





:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: